گوگل با ارزش ترین برند جهان شد

شرکت گوگل که زیرمجموعه شرکت مادر آلفابت است، بالاخره توانست شرکت سخت‌افزاری و معروف اپل را شکست بدهد و با ارزش ۳۰۲ میلیارد دلار بالاتر از جایگاه اپل با ارزش ۳۰۱ میلیارد دلار بایستد و لقب ارزشمندترین برند جهان را به خود اختصاص دهد.

این اعداد و ارقام توسط شرکت تحقیقاتی برند زی (BrandZ) گردآوری شده و بدست آمده است؛ این شرکت، رتبه‌بندی‌های صورت گرفته برای برندهای مختلف را بر اساس جذب درآمد خالص هر برند برای شرکت مادر خود انجام می‌دهد. این سبک از ارزش‌گذاری ارزش خالص هر برند را مشخص می‌کند که نشان می‌دهد چه برندهایی تاثیرگذارتر از بقیه رقبای خود عمل کرده‌اند.

علی‌رغم فاصله بسیار کم و رقابت تنگاتنگ گوگل و اپل، برندهای دیگر با فاصله‌های نسبتا زیادی از این دو رقیب دیرینه در فهرست با ارزش‌ترین برندهای جهان جای گرفته‌اند.

شرکت آمازون با ارزش حدودا ۲۰۸ میلیارد دلار و مایکروسافت با ۲۰۱ میلیارد دلار به ترتیب در جایگاه‌های سوم و چهارم این فهرست قرار گرفته‌اند. پس از آن، برند چینی تنست – مالک پیام‌رسان وی چت – با ارزش ۱۷۹ میلیارد دلار، فیس بوک با ارزش ۱۶۲ میلیارد دلار، شرکت پرداخت ویزا (visa) با ارزش ۱۴۶ میلیارد دلار، شرکت مک دونالد با ارزش ۱۲۶ میلیارد دلار ، برند چینی علی بابا با ارزش ۱۱۳ میلیارد دلار، اپراتور AT&T با ۱۰۶ میلیارد دلار نیز به ترتیب رتبه های پنجم تا دهم این جدول را از آن خود کرده اند.

محبوب حسین زاده

بنیانگذار و مدیرعامل بابا وب

image

سید سجاد اسبقی

مدیر بازاریابی و تحقیقات بازار

image

توحید مرادی

توسعه دهنده

image

پیام شما می‌تواند شروع یک مکالمۀ سازنده باشد

برای گرفتن یک تصمیم آگاهانه، با ما تماس بگیرید